Alfa

27. června 2008 v 19:47 | admin lol:) |  Auta

Alfa Romeo 156

Unikátní design, výborné jízdní vlastnosti a průkopnické diesely common-rail. Titul automobil roku získala Alfa 156 v roce 1998 s velkým přehledem. Stopadesátšestka byla pak oceněna ještě více než 30 tituly v mnoha zemích světa (nechybělo ani vítězství v české anketě Auto roku 1998. Bez výraznější modernizace vydržel tento automobil ve výrobě pět let. Alfy 156 se již několik let objevují také v nabídkách bazarů. Nadšení z designu a techniky Alfy 156 již opadlo a zájemce o ojetou, ale stále krásnou Alfu zajímá, jaké jsou praktické zkušenosti se stopadesátšestkou. Jak je to s poruchovostí moderních italských vozů střední třídy? Má špatná pověst italských aut své opodstatnění i dnes? Odpovědi jsou v našem článku.
Frankfurtský autosalon měl v roce 1997 velkou hvězdu, která neúnavně zářila po dlouhou dobu a ani dnes zdaleka nevyhasla. Svůdný kabát byl tím prvním lákadlem, které přimělo více než půlmilion zákazníků ke koupi během prvních pěti let výroby. To auto dodnes zůstává originálem. Krásně tvarovaná kovová klika u předních dveří, zvýraznění znaku vpředu s výrazným zásahem do nárazníku (na stranu odsunutá SPZ) nebo decentně tvarovaná zadní světla a rafinované ukrytí klik zadních dveří jsou detaily, které nadchnou. Při pohledu do interiéru vás na první pohled upoutá netradičně tvarovaná přístrojová deska s dvěma oddělenými kruhovými přístroji, standardně bílými, v příplatkové verzi Sport Pack pak černými. V obou ukazatelích jsou "neviditelné" kontrolky, které řidiče upozorní teprve ve chvíli, když se rozsvítí. Indikátor nedovřených dveří, ruční brzdy či signalizace ABS jsou umístěny v prostoru mezi hlavními kruhovými ukazateli. Celkově přechází palubní deska plynule do čalounění dveří. Další, sportovně umístěné kruhové přístroje (palivoměr, teploměr a hodiny) najdeme na horní části středového panelu.
Zapomenout bychom neměli ještě na jeden "přímý vstřik". Je jím zážehový motor 2.0 JTS , který nahradil dvoulitr Twinspark. Přímé vstřikování v praxi znamená nižší spotřebu při vyšším výkonu (oproti předchůdci 2,0 T.S. o 10% vyšší výkon a o 10% nižší průměrná spotřeba). Více informací o tomto motoru najdete v našem testu. Vrcholem řady 156 se stala v roce 2001 šestiválcová verze GTA s motorem 3.2 l (184 kW), který je také dodáván do menší Alfy 147 GTA.
Sedan 156 byl v roce 2000 doplněn o verzi kombi. Skromné rozměry zavazadelníku jsou opět daní za atraktivní vzhled. Automobil dostal jméno 156 Sportwagon. Konstruktéři vozu se snažili nezapomenout na praktické maličkosti mezi než patří zajímavé otevírání pátých dveří zasahujících hluboko do střechy. Tento systém umožňuje pohodlnou manipulaci se zavazadly i ve vzdálenějších místech zavazadlového prostoru. Ten ale patří mezi nejmenší ve střední třídě (jen 360 l, možno rozšířit na 1180 l).
 

1 člověk ohodnotil tento článek.

Komentáře

1 dan dan | 18. prosince 2009 v 17:52 | Reagovat

:-)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.