Alfa Romeo Brera

Italský design opět ukázal, že je tou nejlepší školou, která v této branži existuje. Pragmaticky vzato je Brera jen derivátem Alfy 159, jenže setkání naživo vás rychle nechá zapomenout na všechny sdílené komponenty, platformy a úsporná opatření. Uhrančivý pohled čtveřice párů očí je známý už ze stopadesátdevítky, ale ta se zatím (bohužel pro Alfu) příliš na silnicích Evropy nerozšířila. Breře to prospívá, stopadesátdevítce naopak lichotí.
Postavit nástupce originálního kupé GTV v netradičním uspořádání připomínajícím hatchback se může na papíře jevit jako nesmysl. Linky a umně vytvarované plochy však i tady mají své opodstatnění a vše do sebe zapadá, jakoby se takto vozy GT dělaly odjakživa. Na designu, který patří k těm nejvýraznějším stránkám Brery, se nám nepozdávalo jen přepracované rozložení bočních skel. Boky studie, představené v roce 2002, tvořily totiž jen dlouhé dveře, bez dalšího okna za nimi.
Záď doznala naopak jen decentní změny a zůstává dokonale zpracovanou části Alfy. Motiv kruhových světlometů se opakuje i zde, zamračené kruhy jsou naznačeny v alfistických koncových světlech. Tvarování zadního vzhůru výklopného okna boří mýtus o nudné zádi dvouprostorového sportovního vozu. Vše je korunováno logem, které se otevírá spolu s víkem. Detaily jako provedení vnějších klik, blikačů nebo vnějších zpětných zrcátek dotvářejí celkový dojem stylistické dokonalosti.
Ze srovnání v následující tabulce si udělejte představu o vnějších rozměrech Brery. Na stopadesátdevítku schází decimetry do délky i na rozvoru. Předchozí kupé GTV bylo kratší, užší a nižší, jen rozvor se nyní zmenšil!
ty wado =)) to he hezký